Alla inlägg under mars 2008

Av Helena Rehnström - 30 mars 2008 22:57

Igår tog Ove sitt sista CERT och blev Svensk Champinjon!! Han blev dessutom BIR-R efter Fabian som blev BIR med CERT. MIn uppfödar grupp med små svarta flickorna Gin och Scandal blev Placerade som 3a bästa grupp! :D:D:D:D:D 

Av Helena Rehnström - 26 mars 2008 16:33

Är fortfarande sjuk...så jäkla trött på det! men fick lite plåster på såren idag när jag hade fått bebbar. Vesta fick 3 st skinnybebbar med min ryska importhane Uruguay. 2 hanar och en hona! Mamma och bebbar mår bra :D

Av Helena Rehnström - 25 mars 2008 11:47

Jag ligger nerbäddad totalt i influensa och har glömt skriva att hemsidan är uppdaterad med alla senaste födda kullar och en hel del djur utlagda på Till salu sidan... Snörvel....

Av Helena Rehnström - 23 mars 2008 23:18

Vad är det med marsvinsfolk och Pelargoner????? Var man än läser om rara små kullar och ny födslar så nog nästlar det in sig pelargoner överallt!! Sticklingar på tradera och folk döper sina djur efter dom...Ruskiga blomma :S dom är  ju i min mening bara  ihhh....Omvänd mig ;) har nu skapat en omrösning för att få svart på vitt med detta samband mellan marsvin och Pelargoner!!! svara ;)


+favvisklipp från gammalt radioprogramm ;D

http://www.p3megashow.com/megasketcher/Familjen_Lipsillsson.mp3 

Av Helena Rehnström - 23 mars 2008 22:11

Blärk vicken förkylning!!! Nyser, hostar och snorar överallt! Känns som hela hjärnan är full med snor för tillfället...Har fått 2 nya kullar idag. Maderira fick 6 ungar :S:S vara 4 lever. 3 gossa,r 2 golden, en black golden nått, samt en söt Lilac flicka...Mitis Ocean klämde ur sig en gigantiskt Lakelandflicka i PE white...Hon stannar nog säkert!! Är lite efter med bidler men fixar så fort tiden mellen snytningarna tillåter...hoppas bara man är bättre till Valbo :S:S:S

Av Helena Rehnström - 21 mars 2008 09:30

på er alla!! :D



Av Helena Rehnström - 20 mars 2008 17:40

2 djur flyttade idag till Norge efter en hastig överenskommelse via mail om att det skulle komma Norrmänn till Narnias och hämta djur där...hihi snabba ryck ibland... 

Har varit hemma och varit sjuk idag, började med värk och yrsel igår och förstod att jag skulle få värsta förkylningen... 

När jag låg och sov en stund passade Leia på att föda. Blev först rädd att alla var döda för jag hittade en stor död PE white eller himmy hane död. Vrålsöt i typ och naken som bara den, men ack så död...140 gram :S inne hos henne låg en PE white, troligen himalaya hona och bakom henne satt en nästan helsvar sockerbit till flicka som nog måste stanna, den andra kommer att bli till salu! Bilder kommer snart när dom har bildat familj och allt lugnat ner sig! :D


Av Helena Rehnström - 19 mars 2008 11:09

Till alla er som följt och stöttat under resans gång, så kan jag meddela att Finaste, älskade, underbara Aethra nu kan konstateras som nästan fullt återställd!!! Hon är utam medicinering sen ett tag tillbaka och har nått till baka till sin fulla vikt! Många tyckte jag var en idiot som inte av upp på henne och tog bort henne istälet, men det fanns bara inte som ett alterna tiv. Det fanns aldrig något "jag vill inte leva mer" ögonblick från henne och överlycklig och tacksam för hjälp med att äta när hon hade det svårt att lösa det själv...och då bara kämpade man på... Till min stora glädje då så har jag ju mitt lilla hjärta kvar!!


Skapa flashcards