Alla inlägg under september 2008

Av Helena Rehnström - 30 september 2008 19:41

Nu har jag börjat en massiv uppdatering av hemsidan. Massor av nya till salu djur ligger ute på Till salu.

http://www.imargoscavies.se/Till%20salu.html 

Av Helena Rehnström - 28 september 2008 15:32

Har kommit hem från Stockholm nu vid middagstid. Har varit hos vickan i helgen och vi var på utställningen i Västerås på lördagen. Jag är nöjd med resultaten. Åkte för en gång skull med halva styrkan juniorer ;) Iallafall fick Gucci CK, lilla Trollis blev BIR-R-Junior med CERT skinny, Afrodite BIR med CERT, Ymer BIR-R med CERT och O´rakel Bästa Ost och 3e bästa grupp med mina grey Roans. Jag har fått hem en helt otroligt vacker eng crested PE white från Trollstugans, TACK PIA! Hem har oxå Imargos Exodus flyttat igen. Bilder kommer förhoppningsvis på djuren imorgon. Skall ta tid att kraftigt uppdatera hemsidan nu inom kort. Blir en hel del nya tillsalu djur. Bla Skinnyhonor och Lakelandhonor samt lite nya bilder på saludjuren och nya kullar.

Av Helena Rehnström - 18 september 2008 15:54

Urk ligger sjuk sedan förra helgen. Inge kul. Hade högsta febern på säkert 10 år igår.


Nån som har tips på Teman till MM? Det skall tydligen jag hitta på och jag kan säga att inspirationen är noll, samt verkar allt vara kört i 17 omgångar :(


Tips? 

Av Helena Rehnström - 14 september 2008 23:26

Nyss hemkommen från NM i norge! Det gick väldigt bra för Sverige som än en gång vann landskampen :D:D Vi var alla i bilen glada och nöjda och jag hade sjävl med mig 4 norska champions hem. Ymer, Klair, Rivano och Blue vanilla! Sen blev Ymer Nordv-08 och BIS 9 och min junior skinnyhona NordjrV -08 med Cert. O´rakel slog till med Bästa Ost, Gucci blev BIR-j R bland nonselfar med CERT. Har haft en jättetrevlig resa med goda vänner! Ont i halsen som attans och en bacillusk har belägrat min kropp men det är ju sånt som händer! Vi höll på att bryta ihop på prisutdelningen.... vi hade plats över att stoppa kuvert ungefär ovan och på sidan om transporter och packning i den knökfulla bilen! och så går vi och sammanlagt vinner 6 FODERSÄCKAR!!!!!!!!   magkramp av skratt! Tack Kenneth och Dorte för att ni tog dom på ert släp!!! Hade inte gått annars om vi inte skulle rivit upp säckarna och hällt fodret löst på golven vid fötterna ...HAHA Jag skall bädda ner mig nu, men skriver lite mer imorgon och har lite bilder! 

Av Helena Rehnström - 11 september 2008 22:28

Idag gjorde jag det :´( ....det jag borde gjort redan för ett tag sen. Jag lät finaste Hawk somna in. Han har varit dålig i bakbenet ett bra tag men kämpat på och jag har hållt stenhårt fast vid hoppet om att han skulle få bli bra. Men på sista tiden har han tappat sig rejält i hull och drack väldigt mycket. Så jag fick kämpa imot mig själv inse att det inte var som det skulle och att han inte mådde bra. Jag tog med honom nu ikväll till min veterinär som besiktigade mina djur inför NM resan imorgon till Norge, och där lät vi honom stillsamt somna in. Tack finaste underbaraste Hawk för den tiden vi fick ihop och vila i frid :´(:´(:´(

Av Helena Rehnström - 8 september 2008 19:51


Har nog en av dom stressigaste veckorna jag skall vara med om. Nu är det NM till helgen och 10 djur skall med. Badas, trimmas, fixas lådor, packa och nu då dessutom veterinärbesiktigas och ha med en massa papper.

Dessutom så skall jag besiktiga, chippa, vaccinera 6 st valpar i morgon bitti. Sen är det valpleverans onsdag morgon, onsdag kväll, torsdag morgon och torsdag kväll. Därimellan skall jag jobba.  Torsdag kväll skall jag dessutom besiktiga marsvinen kl 19.15 vilket blev ett dilemma eftersom jag slutar jobba kl 20, och har en halvtimme hem. (Tack älskade kollegan Pia som kommer in och tar ett par timmar för mig på kvällen!!). På fredag slutar jag kl 12, skall hem packa det sista, bada och fixa djur för att sitta i bilen kl 15 mot Norge.

För att inte detta är nog så skall jag under denna tiden dessutom göra ett helt nummer av Marsvinmagasinet som normalt sätt tar minst en arbetsvecka att göra. Önska mig lycka till!! och tusen och åter tusen ursäkter till vänner, bekanta och potentiella djurköpare att jag är osocial och inte riktigt hinner svara i telefon, svara på mail eller ringa och vara trevlig :´( 

Lääängtar till detta är över......


Fått ett par kullar. Norpan fick 4 pet honor här om dagen. Hon hade blivit tjuvparad av burkompisens endast 4 veckor gamla hanunge! Dom KAN om dom vill!! Mamma och bebbar mår bra, samtliga är på bild på hemsidan och är till salu! Idag fick Beauty in black 2 gossar och en flicka. Baika fick 3 flickor och en gosse den 5e september.



Av Helena Rehnström - 4 september 2008 17:58

Jag är väldigt efter mitt eget liv för tillfället. Valparna tar mycket tid. En vecka kvar så börjar dom flytta :´( Känns tungt. Försöker hitta en halvfodervärd till en av tikarna men det verkade va svårare än vad jag trodde. Jag var iväg på Gotland och ställde ut mina fodertikar i helgen och det gick bra. Hade passning till djuren och dessvärre fick jag samtalet att min otroligt vackra Cream agouti hona Governor Marley hade kastat 2 ungar. Jag tyckte inte ens hon såg dräktig ut. Passarna tyckte hon såg ut att må okej, men dessvärre hade hon somnat in när jag väl kom hem natten mellan söndag-måndag. Typiskt sånt skall hända just när man åker bort. Inte mycket man kan göra om man inte är hemma :(. Har tagit tag och fotat om lite tillsalu ungar och lagt ut lite nya på hemsidan nu. Jag kommer inte vara så flitig med sidan föränn valparna har flyttat och jag får lite mer tid. Känns redan nu som NM kommer bli en katastrof när man inte har börjat förebereda än. Men det får gå som det går, känner jag knappt har tid att klia mig för tillfället! Kull väntas inom kort mellan Baika och Ymer. Längtar!

Ovido - Quiz & Flashcards