Alla inlägg under december 2008

Av Helena Rehnström - 31 december 2008 10:28

Vill bara änska alla ett riktigt Gott nytt år och påminna om att det är dax att skicka in sina Champions till årsboken.


http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/champion/ 

Av Helena Rehnström - 24 december 2008 14:44

VIlle bara önska alla en riktigt god jul!!

Av Helena Rehnström - 17 december 2008 08:37

Här är lite bilder på det fina luciatåget som erbjöds på utställningen i Västerås.

Det bjöds på mycket vacker sång! Lägg speciellt märke på den stora variationen av fotbeklädnad!   ;P


Av Helena Rehnström - 15 december 2008 10:21

Denna helgen var jag uppe hos Vickan och vi var på utställningen i Västerås på lördagen. Det blev ännu en helg med fina resultat!! Hade 7 djur med mig. och 2 av dom hade gått upp i championklass sen Rävlanda så hade 3 skinny i championklass men det fick ju gå. Musse vann sin klass och fick ett CERT, Farovia vann sin klass med 89 p CERT. Ymer blev 1a i championklass med Cert och blev BIR-r, Troll blev 2a i champklass med CK. Ställde 2 juniorer och Valley blev BIR jun med CERT och Good looking blev BIR -r Junior med CERT. Bland dom vuxna blev Farovia BIR och Ymer BIR-R och Farovia blev dessutom BIS 6!! I juniorfinalen blev Valley aven denna utställning BIS 4 junior. Så jag är Supernöjd!!! :D Tack till vännen Vickan för denna helg och till arrangörer för trevlig utställning. EN hel del djur har flyttat och jag önskar alla lycka till med dom!!

Av Helena Rehnström - 8 december 2008 08:13

Har haft en kul, trevlig och innehållsrik helg. I lördags var jag och Annelee på utställningen i Rävlanda. Jag kan nog känna att blev några av mina bästa resultat på en och samma utställning och är jättenöjd! 

Oops Good looking blev Bir junior reserv, Valley som gjorde utställningsdebut blev BIR junior med CERT och blev BIS4 junior!! 

Exodus tog sitt 3e raka Cert och blev  Champion!! 
Troll blev BIR-r fick sitt 5e Cert och kan nu utöka titeln till Nordjrv-08 Sch Nch!! 
Ymer blev BIR med CERT och blev BIS6 Very HappyVery Happy 


Tack för trevligt ressällskap Annelee!


Söndagen var det höhämtning på schemat och Anki kom hem till mig vid 10 och vi körde neråt Hörby hållet. Vi fick lastat transporten med något av det bästa hö jag sett!! Känns helt underbart att ha fått tag i så udnerbart hö. Det blev en tripp förbi Maria, Oops och lämna och hämta djur, där stod även Susy och Veronica hemma och det var trevligt att träffa även dom :D sen bar det av mot fam Bengtsson där vi skulle hämta lite teddys dom hade fått med sig från utställningen i danmark. Vi blev bjudna på fika och titt på djuren, tusen tack för det!!. Sen bar det iväg till syrran och lasta av hö samt hem till Anki och lasta av, och slutiligen hem till mig igen. Trött men mycket nöjd med hö och dagen var jag när jag kom hem till slut. Tack Anki för en trevlig dag och ressällskap! 

Ovido - Quiz & Flashcards