Alla inlägg under februari 2009

Av Helena Rehnström - 28 februari 2009 21:49

Preci kommit hem från utställningen i Linköping glad och nöjd. Lilla Grace blev BIR junior och stod kvar länge på bis bordet i gallringarna! På seniorsidan blev Valley BIR-R och CHAMPION! och Troll blev BIR och dessutom BIS 5! Tackar Östra för en fin och trevlig utställning med god mat och trevlig stämning. Blev lite långdraget och jag började bli lite nervös men kan ge en eloge till arrangörerna och vissa individer i synnerlighet som gjorde allt som stod i deras makt för att skynda på i slutet och en flåsig helena med andan i halsen joggade in på perongen och kom till slut med sitt tåg!! Åkte med en kattunge som skulle från Vickan ner till min kollegas föräldrar och det var ju en upplevelse. En liten rädd gallskrikandes kise var det i början som absolut inte vill sitta i sin transport. SLutade med att jag fick ta ut henne och försöka ha henne hosd mig. tog väll 40 minuter av jonglerande och fångande så lå hon fint på transporten klädd med min jacka och putsade sig och slumrade till sött imellanåt. 2 st fantastiskt fina crestade grey tan honor har flyttat hit från Vibys! Helt otroligt vackra är dom. Bilder kommer inom kort när flickorna har installerat sig! Nu e jag ganska trött och skall spola tillbaka på digitalboxen och se melodifestivalen och sen gå och sova gott :D Bifogar lite taskiga mobiltagna bilder från dagen :D

Av Helena Rehnström - 22 februari 2009 19:27

Tog på mig för ett tag sedan att hjälpa till att göra en hemsida åt en kämpande liten klubb med för lite medlemmar och engagerade. Nämligen Svensk Cuy sektion. Har fått ut en snabb sida som kommer att jobbas vidare på med tiden, men nu finns det en iallafall.


Besök gärna sidan på

http://www.cuy.info.se/ 

Av Helena Rehnström - 22 februari 2009 13:08

Har uppdaterat ytterliggare lite och det finns många fina till salu. Jag går i vånda av att besuta mig om jag skall lägga ner goldensarna helt och hållet. Stanna kommer då Rivano göra som kastrat samt Amber för henne kan jag inte vara utan. Har ju hållt på med dom så länge jag hållt på med rasavel och det är inget lätt beslut. Det kommer komma in 2 fina crestade greytan honor i stallet inom kort och det känns som att dom grå får vara huvudfocus ett tag av dom med hår ;P Jag har anmält bägge dagar till Utställningen i danmark 14-15 mars :D

Av Helena Rehnström - 21 februari 2009 17:48

Har försökt komma ifatt med hemsidan och fota och lägga in lite djur som inte kommit in än. samt även tatt lite nya bilder på några djur. har just nu mycket djur till salu och mycket standby. Framförallt hanar. Det har kommit så himla mycket fina bebbar på sistone och det blir några svåra val, men många är till salu oxå. Man kan ju tyvärr inte behålla allt tyvärr :(

Av Helena Rehnström - 15 februari 2009 22:11

Idag måste jag bar skriva lite om vänner. Vad vore livet utan vänner. Är så tacksam för dom man har. Man har goa vänner inom många områden i sitt liv. Alla härliga arbetskamrater man har som ställer upp för en när man behöver det och man kan prata med och trivs med. Alla marsvinsvänner som man chattar, pratar i telefon, ungås med och träffar och som man kan ventliera sina problem och sin glädje och motgångar med. Och sen är det dom där man har haft länge. Just denna helgen så har en väldigt speciell vän än en gång kommit till min räddning. Jag påbörjade ett projekt som var plannerat till lördagen som sket sig rejält. Bröt ihop totalt. Det blev 3 kvarts klart och allt kändes som det höll på att gå under! Hela mitt liv blev upp och ner och jag stod i en fas då jag inte visste hur jag skulle ta mig ur det! Då tog jag en livlina - och ringde en vän!. Sa jag satt mig i en situation jag inte redde ut själv. Denna vännen bara kom som inget och slet som ett djur med mig HELA dagen idag och vi fick allt att bli så bra det kunde. Jag är otroligt tacksam för att jag har henne och alltid har haft, sedan barnsben. Vi hade dock ett break på några år i gymnasietiden då våra liv tog olika vägar, men sen så sprang vi på varandra igen och bara plockade upp som om inget hänt. Det är riktiga vänner det. Som man inte behöver ha kraven på sig att höra av sig jämt och ständigt utan man gör saker ihop och håller kontakten när man hinner och vill. Tack Anna för att du finns!! Vet inte ibland hur jag skulle klara mig utan dig! 

Av Helena Rehnström - 11 februari 2009 18:35

Euphoria överaskade mig med 2 pigga tjocka glin igår! Trode inte hon skulle ha på ett bra tag. Dom e lilac bägge ialafall och troligen lemon. Bilder kommer imorgon :D

Har sånna problem med min teddy. Ja ni läste rätt, JAG har 1 styck teddy, en hona! Hon gick med en hane från danmark några veckor och jag har hoppats på att hon skulle bli dräktig. Tycker hon ser tjockare ut. (nog för hon var stor och lite rundnätt när jag fick henne oxå.) Men jag tycker dom e jättesvåra att känna om dom e dräktiga!! E det så eller e det bara min! eller rättare sagt jag som e dålig på det. (brist på erfarenhet totalt här, har som sagt haft en, altså denna enda teddy i mitt liv). Iallafall så testade jag känna idag med och sen satte jag henne på vågen. Då väger hon en bit över 1600 gram :S nog borde man tycka att hon borde kunna va dräktig med den vikten!! Skall tilläggas att hon går i en bur på 110x160 cm så det är inte så att hon INTE har plats att motionera sig och sitter trångt och bara äter! Vad tror ni? 

Av Helena Rehnström - 9 februari 2009 22:12

Har lagt en omröstning för jag skulle vilja se hur folk ställer sig till den uppkommande frågeställningen om att MM bara skall vara 4 gånger per år istället för 6 nummer per år. Skulle vilja ha så många svar som möjligt!!

Av Helena Rehnström - 9 februari 2009 18:07

Undrar vilka som fått MM i lådan redan. Det skiljer väldigt mycket om man snackar med vissa. Upp till en hel vecka ibland.


Ovido - Quiz & Flashcards