Alla inlägg under mars 2009

Av Helena Rehnström - 31 mars 2009 10:24

I morse när jag gick ut till bilen för att åka till jobb, såg jag att vi hade fått trevligt besök på stall-skorstenen! 2 storkar. For in och fick tag i kameran och försökte ta några hyggliga bilder, men det var ju inte så lätt. Fina va dom iallafall :D


Av Helena Rehnström - 30 mars 2009 18:13

Har fått det aldra först exet av Årsboken för 2008 i lådan idag. Dessvärre helt sönderslitet av posten.....grrr... Men ack så kul få de den tryck och skönt lägga detta projekt bakom sig.. tills den 31 december iallafall :P



Av Helena Rehnström - 23 mars 2009 17:59

Efter 2 hel-helgsresor på raken, en färdig MM, skall jag nu ta en riktigt godefterlängtad  "paus". 6 veckor till nästa MM och flera veckor till nästa utställning!! Behöver verkligen en "föreningspaus" för nu har jag jobbat nästan var dag sen i höstas och känner att jag behäver koppla bort det lite, hur kul man än tycker det är. Känner på sistone att jag inte har hunnit med mail, telefon med vänner, hemsida osv och allt annat runtomkring hus och hem. Så nu skall jag landa. Helgen har varit kanon. Jag och Anja tog tåget upp till bästaste vännen Vickan och spenderade helgen där. Utställning på lördagen i Kallhäll för tysk domare. Jag hade anmält 6 djur varav jag fick stryka 2. Min PE white skulle göra debut men jag fann en knuta, troligen en fettknuta i halsskinnet på henne så hon fick va hemma. Jes skulle oxå varit med men hade en böld. Åkte iallaflal med dom 4 och lilla Grace blev BIR junior med Cert. (domare placerade 10 djur trots att det var 5 placeringar och då kom hon som BISjr7) Valley blev BIR och Pina Colada blev BIR -R med CERT och därmed blev hon Champion!! Sen hade jag Eliza jane med mig. Domaren gillade henne massor och hon fick Cert. Cert var något som inte delades ut till många denna dag av den tyska domaren så man log från öra till öra :D BIR blev hon ju för hon var enda Satincresten. I BIS överaskade fina flickan med att bli BIS4!!!! Superhärligt! :D Ett par nya djur har flyttat hit, presenteras på sidan vid första möjliga tillfälle. Nästa helg flyttar ett gäng skinnys utomlands. Stort tack till Anja och Vickan m familj och Norrort för en supertrevlig helg!!

Av Helena Rehnström - 20 mars 2009 08:39

Sitter och jobbar med MM nr 2 2008. I och med detta firar jag då 1 års jubileum som redaktör :D Det var i nummwr 2 2007 som jag gjorde min trevande debut i Marsvinsmagazinet världen! :D

Av Helena Rehnström - 16 mars 2009 22:48

Kommer att leva på dessa länge och tack alla för fina kommentarer!

Ställde 10 djur och på lördagen hade 8 fått cert. Supernöjd bara där! 9 gick i Sjældenvariant,  Upp i gruppfinal kallades 7 djur, alla skinnys varav 5 var mina!. BIG (bäst i gruppen blev min älskade Troll. Fabian, även om han börjar se ut som en gammal farbror och har gjort sitt på utställningar, charmade domaren och blev BIG2a. PÅ juniorfronten vann Grace sin klass 1/4 cert blev BIG junior. Cert fick Gucci, Eliza Jane, Fabian, Troll, Grace, Valley, Good looking och Klair. Hade i sista minuter anmält Valley och Gin i uppfödargrupp och ja... dom blev bästa grupp, med kommentarerna Utmärkt Kropp. huvud, öron och ögon. Outstanding! Ja och inte slutade det där. Tappade hakan när Grace kallades upp som BIS junior! och BIS2 Fabian samt inte minst Troll BIS!!!!!!!!!! jag är mållös!!

Fattar inget än!

Söndagen var kanon med. var ju redan så nöjd... haha kunde gått skit med alla om det så ville sig ;P

På söndagen slog Gin Klair i deras klass och det kunde ju inte bli bättre. nu fick hon oxå ett cert! Cert fick oxå Troll, Gucci, Grace, Good looking!. Grace blev BIG2 junior och 2a i BIS. Långdragen BIS final och slutligen stod det mellan Gin och en jättefin black fox som slutligen blev BIS. men stolt BIS2a stod GIn som har 4 st fina 6 veckor gamla ungar hemma. För mig en stor vinst med tanke på att jag var osäker på deltagandet när jag anmälde. Även denna dag blev Gin och Valley bästa grupp.... Har fått sååå många fina kommentarer och lovord på mina djur att jag finner inte ord. En helt enkelt fantastisk helg och jag tackar mina danska vänner och Kreds 1 för en supertrevlig utställning. Samt Maria, annica och Sofia för trevligt sällskap! PS. har blitt med en supersöt Buffgosse samägd med Fam Bengtsson Witiwis/Sunseas. Bild och info kommer!

Summa... ställde 10 djur, 9 av dom fick ett eller flera Cert! Ja vad säger man? finner inga ord!


MASSOR av grattiskramar till Sofia , vars Peruan blev BIS i ras på söndagen!!! 



Av Helena Rehnström - 16 mars 2009 15:43

Jag är fortfarande helt omtumlad efter helgens utställning. Kommer skriva resultat lite senare. E superglad jag kom iväg trots lite magsjuka på fredagen. Bild på lördagens resultat.


Av Helena Rehnström - 13 mars 2009 22:04

Har varit lite magsjuk under dagen och det var i morse tveksamt om jag skulle kunna åka på dubbelutställningen i danmark i helgen. Jag bestämde mig för att ta det lugnt och åka imorgonbitti istället. Nu e alla djur färdiga och sitter och tittar på inspelad Lets dance innan jag skall lägga mig. Ser fram emot en trevlig helg. Skall visa 10 djur :D

MM

Av Helena Rehnström - 9 mars 2009 13:03

Det verkar som om många har helt glömt bort att det har varit manusstopp till MM :S Tema är Långhår och det måste ju finnas massor av trevligt att dela med sig om? Varför inte nån raspresentation tex? Hälften av klubbarna har än inte skickat in sina lokalrader :S 

Ovido - Quiz & Flashcards