Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Jag blir så trött!

Av Helena Rehnström - 28 augusti 2009 14:01

Jag undrar om jag vill hålla på att föda upp marsvin längre. Visst jag har alltid bara fött upp för min egen skull, men iband blir där ju någon eller några i nån kull som man inte tänker behålla och då blir ju denna till salu. Bara dom senaste 3 veckorna tror jag att jag har haft 12!!!! st som mailat och frågat efter djur, man har svarat på en miljon frågor, tatt sig tid att gå igenom djur, och rigga upp fotoutrustning och knäppt bilder, samt mailat en massa gånger, fixat transporter osv, för att sen helt plötsligt ångra sig, man skall inte ha djuret alls, eller så har man helt plötsligt hittat nån annan stans. VARFÖR mailar man då till en uppfödare och skriver ex. hej jag vill köpa 2 hanar blablabla... Ibland är det som att folk tror att man inte har annat att göra än att sitta och vänta på just det DÄR mailet och sen har man bara det att ta hänsyn till...

Jag ORKAR inte med sånt här mer.... Tänker du inte KÖPA nått så, snälla maila inte och få det att låta så heller!  

 
 
Ullis

Ullis

28 augusti 2009 16:47

Ja visst är sånt där upplyftande...*not*.
Fast vi har ju INGET annat att göra, eller hur? För det kan väl möjligen inte vara så att många av oss har familj, jobb, hus mm.?
Nä suck och dubbelsuck säger jag.

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Angelika

Angelika

29 augusti 2009 09:44

Ja, det har man ju varit med om ett antal gånger... Likadant att folk mailar och vill stå på kö för att vänta på just det rätta djuret, och sen mailar dom får man till svar att nej tack jag har köpt nåt annat.
eller att folk ibland verkar tro att man alltid har 5 veckorsungar som är levernasklara...
Ja, vad ska man säga!

http://narnias.bloggagratis.se

 
Christofer

Christofer

29 augusti 2009 13:17

Såna personer har jag oxå råkat ut för dem sista månaderna, man blir ju förbannad!!
En köpare ville köpa en hane, han tingade den, dagen efter ringde det två nya köpare, jag sa då att han var såld, två dagar senare ringer killen tillbaka och säger att han inte längre är intresserad!! Då förlorade jag två köpare! Blir asförbannad på sånt folk alltså, håller med om att dem då inte behöver höra av sig!
Ha det gott!

http://crazypigs.bloggagratis

 
Ingen bild

Diana

7 september 2009 22:00

Jag blir så less på sånna männskor!! :@ jag brukar skriva: Ni som är seriösa ringer, ni som är osäriösa mejlar! Det brukar funka bra då :D

 
Ingen bild

JS

8 september 2009 10:49

Jaa..så här är det.Det som gör mig mest less är väl när dom som mailar eller ringer blir sura eller stötta när man säger ifrån.För jag hinner ej med att fota åt alla svara alla å sen blir det bara pannkaka av allting ändå.Å andra sidan förstår jag att dom vill ha mycket info & bilder.Så jag försöker skriva ut allt i annonsen med bra bilder å sen är det den infon m.m som finns.Nån ggr har jag oxå hänvisat till tex svenska marsvinsföreningen för info om rasen/raserna samt skötsel m.m.jajjaja...oavsett hur man än gör har man rumpan i bak...ha det gott...

 
Gisela

Gisela

8 september 2009 14:21

Jag sitter här med tre pethanar som är födda i juni bara för att folk velat... Jag har ju tackat nej till andra... och nu är de stora och svårsålda. Inte var det första gången heller...

http://svinkonst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Rehnström - 3 september 2010 08:29

Längesen jag skrev nu. Har gjort en massiv uppdatering på hemsidan i dagarna. I oktober kommer ett gäng djur flytta till uppfödare i Spanien och det skall bli kul! Flera kullar väntas snart, och jag hoppas att jag kommer hinna med att uppdatera hem...

Av Helena Rehnström - 8 mars 2010 07:49


Det börjar dra ihop sig nu med mitt bygge. Den stora flockburen är stommen klar och nu skall den slipas målas och läggas våtrumsmatta och avlopp i. All el lampor, uttag, köks och utebelysning är uppe :D Mitt vattensystem kommer förhoppningsvis med  p...

Av Helena Rehnström - 30 november 2009 14:27

Va längesen jag skrev igen. Har kommit ifrån hemsida och bloggande ett tag. Men hoppas vara i full gång i januari igen. Det är svårt att fotografera när det är mörkt när man kör till jobb och mörkt när man kör hem :( Den här årstiden sätter sina sp...

Av Helena Rehnström - 28 oktober 2009 11:17

Idag skall vi sätta upp lysrörsarmaturer i bygget. Även fin vitmålad taklist är uppsatt och det gjorde stor skillnad. När vi satte skivor på väggar och tak så insåg man att man nog omöjligtvis skulle finna en rät vinkel i hela byggnaden. Alla skivor ...

Av Helena Rehnström - 19 oktober 2009 13:10

Man börjar se en ände på bygget av nya djurhuset. NU är tak och väggar klara  och elen skall dras nästa helg , samt sen är golvet kvar och sen kan jag äntligen börja på inredningen!!   Hoppas ha några djur inflyttade inom en månad! :D Ganska ...

Skapa flashcards