Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Hur skall tiden räcka till? :S

Av Helena Rehnström - 8 september 2008 19:51


Har nog en av dom stressigaste veckorna jag skall vara med om. Nu är det NM till helgen och 10 djur skall med. Badas, trimmas, fixas lådor, packa och nu då dessutom veterinärbesiktigas och ha med en massa papper.

Dessutom så skall jag besiktiga, chippa, vaccinera 6 st valpar i morgon bitti. Sen är det valpleverans onsdag morgon, onsdag kväll, torsdag morgon och torsdag kväll. Därimellan skall jag jobba.  Torsdag kväll skall jag dessutom besiktiga marsvinen kl 19.15 vilket blev ett dilemma eftersom jag slutar jobba kl 20, och har en halvtimme hem. (Tack älskade kollegan Pia som kommer in och tar ett par timmar för mig på kvällen!!). På fredag slutar jag kl 12, skall hem packa det sista, bada och fixa djur för att sitta i bilen kl 15 mot Norge.

För att inte detta är nog så skall jag under denna tiden dessutom göra ett helt nummer av Marsvinmagasinet som normalt sätt tar minst en arbetsvecka att göra. Önska mig lycka till!! och tusen och åter tusen ursäkter till vänner, bekanta och potentiella djurköpare att jag är osocial och inte riktigt hinner svara i telefon, svara på mail eller ringa och vara trevlig :´( 

Lääängtar till detta är över......


Fått ett par kullar. Norpan fick 4 pet honor här om dagen. Hon hade blivit tjuvparad av burkompisens endast 4 veckor gamla hanunge! Dom KAN om dom vill!! Mamma och bebbar mår bra, samtliga är på bild på hemsidan och är till salu! Idag fick Beauty in black 2 gossar och en flicka. Baika fick 3 flickor och en gosse den 5e september.



 
 
marita

marita

8 september 2008 20:33

Usch avundas dig inte.
Hoppas du får lite lugn efter NM!

http://www.cavycorner.djursida.se

 
Jenny

Jenny

8 september 2008 22:01

Oj oj ,det är så jag blir svettiga bara utav att läsa. Men ett stort lycka till på NM!
Kram Jenny

http://www.jennysmarsvin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Leif

9 september 2008 00:26

Lycka till på NM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Rehnström - 3 september 2010 08:29

Längesen jag skrev nu. Har gjort en massiv uppdatering på hemsidan i dagarna. I oktober kommer ett gäng djur flytta till uppfödare i Spanien och det skall bli kul! Flera kullar väntas snart, och jag hoppas att jag kommer hinna med att uppdatera hem...

Av Helena Rehnström - 8 mars 2010 07:49


Det börjar dra ihop sig nu med mitt bygge. Den stora flockburen är stommen klar och nu skall den slipas målas och läggas våtrumsmatta och avlopp i. All el lampor, uttag, köks och utebelysning är uppe :D Mitt vattensystem kommer förhoppningsvis med  p...

Av Helena Rehnström - 30 november 2009 14:27

Va längesen jag skrev igen. Har kommit ifrån hemsida och bloggande ett tag. Men hoppas vara i full gång i januari igen. Det är svårt att fotografera när det är mörkt när man kör till jobb och mörkt när man kör hem :( Den här årstiden sätter sina sp...

Av Helena Rehnström - 28 oktober 2009 11:17

Idag skall vi sätta upp lysrörsarmaturer i bygget. Även fin vitmålad taklist är uppsatt och det gjorde stor skillnad. När vi satte skivor på väggar och tak så insåg man att man nog omöjligtvis skulle finna en rät vinkel i hela byggnaden. Alla skivor ...

Av Helena Rehnström - 19 oktober 2009 13:10

Man börjar se en ände på bygget av nya djurhuset. NU är tak och väggar klara  och elen skall dras nästa helg , samt sen är golvet kvar och sen kan jag äntligen börja på inredningen!!   Hoppas ha några djur inflyttade inom en månad! :D Ganska ...

Ovido - Quiz & Flashcards