Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

MM 4 nummer per år bara.

Av Helena Rehnström - 9 februari 2009 22:12

Har lagt en omröstning för jag skulle vilja se hur folk ställer sig till den uppkommande frågeställningen om att MM bara skall vara 4 gånger per år istället för 6 nummer per år. Skulle vilja ha så många svar som möjligt!!

 
 
moa

moa

10 februari 2009 08:14

Hej, vilken fin blogg, söt hund på bilden=) vet inte vad du menar är det någon tidning eller, aldrig hört talas om???

http://www-moas-hundliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Imargos

10 februari 2009 09:45

Oj sorry. Förtydligande! MM är Marsvinsmagazinet, som är Svenska Marsvinsföreningens Klubbtidning som går ut till medlemmarna 6 gånger om året. Det är jag som är redaktör och gör den :P Nu är det snack om att det skall dras ner till abra 4 nummer per år istället för 6. MVh Helena :D

 
Ida

Ida

10 februari 2009 11:02

Jag tycker att det är synd att frågeställningen blev på det sättet. Min ursprungstanke var egentligen bara att ta bort kravet på utställningsannonserna i MM. De tar upp plats och skapar hysteri hos de som bokar domare dagarna innan sista manusdag, samt att de flesta redan kollar annonserna på nätet. Förstår inte varför de två frågorna automatiskt ska hänga ihop?

http://idefix.bloggagratis.se

 
Ida

Ida

10 februari 2009 11:03

Hm, förtydligande. Jag menar alltså inte varför din frågeställning är som den är, utan varför det är det som vi ska ta ställning till på årsmötena. :)

http://idefix.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Imargos

10 februari 2009 11:37

Håller helt med Ida. Jag hade oxå önskat att Annonserna inte behövde vara med. Tycker helt okej om klubbarna VILL ha med en annons men att kravet skall bort, räcker med hemsidan. Då hade jag fått mer lats till lite mer kul grejjor i MM. :P Men tycker det är hemskt synd om det innebär att MM bara blir 4 gånger per år.

 
Ullis

Ullis

10 februari 2009 11:46

Precis min tanke Ida och Helena. Varför måste dessa två frågor hänga ihop? Tror att många icke-aktiva marsvinsmänniskor kanske är med i SMF just för att det är kul med MM, finns väl risk att vi tappar dem om man drar ned antalet nr. Nä vi får diskutera vilt på årsmötena;-) Jag tar iallafall med mig dessa tankar till Svealand.

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Imargos

10 februari 2009 11:54

Ja ullis jag håller helt med dig där. Tror att det kommer tappas medlemmar. Jag som redaktör får in massor med mail av folk som skriver tex under tiden jag gör nr 4 att jag har "bara" fått 3 nummer iår, och sin adress. Och då får man förklara att det bara kommer ut 6 nummer om året. Jätemycket sånt får jag. Och jag tror att det kommer bli många besvikna om den då bara skall komma ut 4 gånger per år. Och samtidigt kan jag ju inte låta bli att kännas som jag misslyckats lite under mitt första år som redaktör, trots all positiv respons från folk.

 
Ida

Ida

10 februari 2009 12:29

Men ta med er det till årsmötena! För idén som som sagt från början från mig, att ta bort annonserna från MM, sen har riks gjort om frågan. I det brevet jag skrev då (för övrigt innan du tog över MM Helena) så gav jag diverse motiveringar och en av dem var att det blir mer flexibelt med MM. Att vi t.ex inte blir bundna till sex nummer per år utan om vi vill skulle kunna göra tidningen helt i färg och dra ner till fyra nummer per år - OM det är så medlemmarna vill ha det. Men det var absolut inte så att fyra nummer per år var det som mitt förslag handlade om. Och nu när det helt uppenbart kommer in tillräckligt med material så finns det väl ingen anledning att dra ner antalet nummer?
Mycket pladder, men ta med er det här till årsmötena. Det finns all möjlighet att ställa om frågan till att bara ta bort annonserna från MM.

http://idefix.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

10 februari 2009 19:06

Hej! Finns det någon statistik på hur många av SMFs medlemmar som inte ställer ut? För dem är tidningen troligtvis huvudsyftet och att ta 250 kr för fyra nummer av en tidning är ju mer än vad det kostar med lika många av t ex National Geographic, Illustrerad vetenskap eller något annat med liiite större område än våra små marsvin. Så från min sida blir det ett Nej på din fråga. Jag tycker att dessa (icke-utställande) medlemmar ska värnas om, att de inte deltar i utställningar kan ju bero på massor av olika anledningar men de ska ändå få glädje av sitt medlemskap i Sveriges enda marsvinsförening. Mvh Anna (PS. Svårt att se var man skriver när markören har samma lila färg som bakgrunden).

 
Ingen bild

Diana

14 februari 2009 19:14

Jag tycker att det ska fortsätta att vara som det har varit. Då har man något att läsa om varannan månad och dessutom kommer tidningen bli som en katalog när folk skickar in material så nej jag tycker aqtt det är bra som det är ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Rehnström - 3 september 2010 08:29

Längesen jag skrev nu. Har gjort en massiv uppdatering på hemsidan i dagarna. I oktober kommer ett gäng djur flytta till uppfödare i Spanien och det skall bli kul! Flera kullar väntas snart, och jag hoppas att jag kommer hinna med att uppdatera hem...

Av Helena Rehnström - 8 mars 2010 07:49


Det börjar dra ihop sig nu med mitt bygge. Den stora flockburen är stommen klar och nu skall den slipas målas och läggas våtrumsmatta och avlopp i. All el lampor, uttag, köks och utebelysning är uppe :D Mitt vattensystem kommer förhoppningsvis med  p...

Av Helena Rehnström - 30 november 2009 14:27

Va längesen jag skrev igen. Har kommit ifrån hemsida och bloggande ett tag. Men hoppas vara i full gång i januari igen. Det är svårt att fotografera när det är mörkt när man kör till jobb och mörkt när man kör hem :( Den här årstiden sätter sina sp...

Av Helena Rehnström - 28 oktober 2009 11:17

Idag skall vi sätta upp lysrörsarmaturer i bygget. Även fin vitmålad taklist är uppsatt och det gjorde stor skillnad. När vi satte skivor på väggar och tak så insåg man att man nog omöjligtvis skulle finna en rät vinkel i hela byggnaden. Alla skivor ...

Av Helena Rehnström - 19 oktober 2009 13:10

Man börjar se en ände på bygget av nya djurhuset. NU är tak och väggar klara  och elen skall dras nästa helg , samt sen är golvet kvar och sen kan jag äntligen börja på inredningen!!   Hoppas ha några djur inflyttade inom en månad! :D Ganska ...

Ovido - Quiz & Flashcards