Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Helgens resultat

Av Helena Rehnström - 16 mars 2009 22:48

Kommer att leva på dessa länge och tack alla för fina kommentarer!

Ställde 10 djur och på lördagen hade 8 fått cert. Supernöjd bara där! 9 gick i Sjældenvariant,  Upp i gruppfinal kallades 7 djur, alla skinnys varav 5 var mina!. BIG (bäst i gruppen blev min älskade Troll. Fabian, även om han börjar se ut som en gammal farbror och har gjort sitt på utställningar, charmade domaren och blev BIG2a. PÅ juniorfronten vann Grace sin klass 1/4 cert blev BIG junior. Cert fick Gucci, Eliza Jane, Fabian, Troll, Grace, Valley, Good looking och Klair. Hade i sista minuter anmält Valley och Gin i uppfödargrupp och ja... dom blev bästa grupp, med kommentarerna Utmärkt Kropp. huvud, öron och ögon. Outstanding! Ja och inte slutade det där. Tappade hakan när Grace kallades upp som BIS junior! och BIS2 Fabian samt inte minst Troll BIS!!!!!!!!!! jag är mållös!!

Fattar inget än!

Söndagen var kanon med. var ju redan så nöjd... haha kunde gått skit med alla om det så ville sig ;P

På söndagen slog Gin Klair i deras klass och det kunde ju inte bli bättre. nu fick hon oxå ett cert! Cert fick oxå Troll, Gucci, Grace, Good looking!. Grace blev BIG2 junior och 2a i BIS. Långdragen BIS final och slutligen stod det mellan Gin och en jättefin black fox som slutligen blev BIS. men stolt BIS2a stod GIn som har 4 st fina 6 veckor gamla ungar hemma. För mig en stor vinst med tanke på att jag var osäker på deltagandet när jag anmälde. Även denna dag blev Gin och Valley bästa grupp.... Har fått sååå många fina kommentarer och lovord på mina djur att jag finner inte ord. En helt enkelt fantastisk helg och jag tackar mina danska vänner och Kreds 1 för en supertrevlig utställning. Samt Maria, annica och Sofia för trevligt sällskap! PS. har blitt med en supersöt Buffgosse samägd med Fam Bengtsson Witiwis/Sunseas. Bild och info kommer!

Summa... ställde 10 djur, 9 av dom fick ett eller flera Cert! Ja vad säger man? finner inga ord!


MASSOR av grattiskramar till Sofia , vars Peruan blev BIS i ras på söndagen!!! 



 
 
Angelika

Angelika

17 mars 2009 08:12

Vilka kanonresultat! Jättekul att det gick så bra. Grattis än en gång!

http://narnias.bloggagratis.se

 
Janne, Dias opdræt

Janne, Dias opdræt

17 mars 2009 10:02

Endnu engang kæmpe tillykke med de flotte resultater, Vi er stolte på dine vegne :-))
Kram Janne

http://dias-opdr.dk

 
Maggan

Maggan

17 mars 2009 16:37

Grattis till kanonresultaten!

http://hem.bredband.net/arcticas

 
Marica

Marica

17 mars 2009 22:04

Jättegrattis till dian fina priser :)
Skickar bild på den lilla "buffen" så fort jag kan! :) Kram

http://www.sunseas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Rehnström - 3 september 2010 08:29

Längesen jag skrev nu. Har gjort en massiv uppdatering på hemsidan i dagarna. I oktober kommer ett gäng djur flytta till uppfödare i Spanien och det skall bli kul! Flera kullar väntas snart, och jag hoppas att jag kommer hinna med att uppdatera hem...

Av Helena Rehnström - 8 mars 2010 07:49


Det börjar dra ihop sig nu med mitt bygge. Den stora flockburen är stommen klar och nu skall den slipas målas och läggas våtrumsmatta och avlopp i. All el lampor, uttag, köks och utebelysning är uppe :D Mitt vattensystem kommer förhoppningsvis med  p...

Av Helena Rehnström - 30 november 2009 14:27

Va längesen jag skrev igen. Har kommit ifrån hemsida och bloggande ett tag. Men hoppas vara i full gång i januari igen. Det är svårt att fotografera när det är mörkt när man kör till jobb och mörkt när man kör hem :( Den här årstiden sätter sina sp...

Av Helena Rehnström - 28 oktober 2009 11:17

Idag skall vi sätta upp lysrörsarmaturer i bygget. Även fin vitmålad taklist är uppsatt och det gjorde stor skillnad. När vi satte skivor på väggar och tak så insåg man att man nog omöjligtvis skulle finna en rät vinkel i hela byggnaden. Alla skivor ...

Av Helena Rehnström - 19 oktober 2009 13:10

Man börjar se en ände på bygget av nya djurhuset. NU är tak och väggar klara  och elen skall dras nästa helg , samt sen är golvet kvar och sen kan jag äntligen börja på inredningen!!   Hoppas ha några djur inflyttade inom en månad! :D Ganska ...

Ovido - Quiz & Flashcards