Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Nyheter i stallet

Av Helena Rehnström - 5 april 2009 20:38

Det är med både glädje och sorg jag vill presentera några nya söta ansikten i stallet. Den första är Imargos Azarro som flyttat tillbaka efter att ha varit kelis ett tag hos familjen Hjelm men som nu härligt nog blivit så charmade av skinnys att dom bestämt sig för att det är nakisar som gäller för hela slanten! Fick erbjudande om att få tillbaka Azarro som jag förvisso hade stanby som liten, men kunde i mina vildaste drömmar inte förväntat mig en så otroligt fin gosse. Kunde inte säga nej!! En kropp jag sällan skådat och ett huvud som är nästan på snudd bredare och goare än Ymers. Denna gosse har dessutom gått och blitt kompis med min ryska hona som inte gått att sätta med NÅN på säkert ett år trots jag slitit mitt hår och testat alla möjliga djur, hårlag, kön och storlek, ålder och alla tips. Är jätteglad för detta!! Dom e supersöta ihop! Andra glädje ämnet är att min absoluta förebild och finaste skinnyn jag vet i sverige Nick-klick har flyttat hit. Eternitys Sonika (som bott här ett tag innan på parning) har oxå anslutit til skara och hon är en väldigt fin flicka :D Nick har fått besök av 3 fina flickor direkt och han uppvaktar och har sig så mycklet han kan. Troll, Monrovia och Zeppelina har anslutit i hans bur och jag kan inte ens yttrycka hur mycket jag ser fram emot ev framtida bebisar därimellan! Oops Vicken sötnos har anslutit till gänget. Vackrare lakeland får man leta efter och hon är dräktig med Eternitys Nicko Tin, äg Pling. Nu till sorgen i det hela och det är ju anledning till att fina Nick och Sonika är här och det är ju att älskade vännen Liz har bestämt sig för att släppa skinnyna helt. Detta är stor sorg för mig, tycker att hon har varit en av dom ledande på rasen och maken till öga för dom får letas efter. Jag ser att Nicks och Sonikas anslutande till stallet samt Jessies son Jes! och O´mega som är dotter till Nick-klick samt Nicko-Niva i stallet ger Liz goda möjligheter att ta upp rasen igen, och "sin linje" från mig, om och NÄR hon känner för det... Bilder på nykomlingarna kommer imorgon...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Rehnström - 3 september 2010 08:29

Längesen jag skrev nu. Har gjort en massiv uppdatering på hemsidan i dagarna. I oktober kommer ett gäng djur flytta till uppfödare i Spanien och det skall bli kul! Flera kullar väntas snart, och jag hoppas att jag kommer hinna med att uppdatera hem...

Av Helena Rehnström - 8 mars 2010 07:49


Det börjar dra ihop sig nu med mitt bygge. Den stora flockburen är stommen klar och nu skall den slipas målas och läggas våtrumsmatta och avlopp i. All el lampor, uttag, köks och utebelysning är uppe :D Mitt vattensystem kommer förhoppningsvis med  p...

Av Helena Rehnström - 30 november 2009 14:27

Va längesen jag skrev igen. Har kommit ifrån hemsida och bloggande ett tag. Men hoppas vara i full gång i januari igen. Det är svårt att fotografera när det är mörkt när man kör till jobb och mörkt när man kör hem :( Den här årstiden sätter sina sp...

Av Helena Rehnström - 28 oktober 2009 11:17

Idag skall vi sätta upp lysrörsarmaturer i bygget. Även fin vitmålad taklist är uppsatt och det gjorde stor skillnad. När vi satte skivor på väggar och tak så insåg man att man nog omöjligtvis skulle finna en rät vinkel i hela byggnaden. Alla skivor ...

Av Helena Rehnström - 19 oktober 2009 13:10

Man börjar se en ände på bygget av nya djurhuset. NU är tak och väggar klara  och elen skall dras nästa helg , samt sen är golvet kvar och sen kan jag äntligen börja på inredningen!!   Hoppas ha några djur inflyttade inom en månad! :D Ganska ...

Ovido - Quiz & Flashcards