Alla inlägg under maj 2008

Av Helena Rehnström - 17 maj 2008 10:11

Älskade, finaste Flash somnade in o går kväll. Jag tror att han fick nån slags hjärnblödning eller liknande. Han verkade bättrasig lite på förmiddag efter medicinering och gräs å grönt, men det var nog bara kortvarigt. Han somnade in strax efter jag kom hem på kvällen. Hålet han lämnar i mitt hjärta är gigantiskt och känns för tillfället omöjligt att fylla igen :´(

Av Helena Rehnström - 16 maj 2008 09:33

Jag har haft en väldigt jobbig och stressig vecka och har varit lite nerkörd mentalt. Jag kände att jag inte orkar åka till Lessebo utan bör va hemma och vila, samt ta lite tag i mitt liv. Underbara vännen Angelika, Narnias, ställer som vanligt alltid upp och har lovat ta med och visa några djur till mig. Det värmer så i hjärtat med goda vänner, som hjälper till när man har det lite jobbigt!

Tusen kramar till dig vännen! :D 

Olivia har fött 3 fina välmående skinnybebbar i förrigår. 2 hanar och en hona :D Bilder kommer så fort jag orkar. Älskingen Flashlight är dålig och jag får avvakta nån dag, men det lutar att jag får åka och avliva honom :´(

Av Helena Rehnström - 11 maj 2008 18:03

Idag har Callisto fått sina efterlängtade bebbar! 3 st svartvita blev det. En hona och 2 hanar! Pappa är ryska importen Piki Kvik Uspeh (Musse). Mamma och bebbar mår finfint :D 2 djur har flyttat hit idag från Dungeons. Välkommen till Sch Gungeon´s Governor Marley en Nonself Cream agouit hona och Dungeon´r Queen of the Prairie, en Nonself Cinnamonagouti hona! Tusen tack Isadora för vackra flickor!

Av Helena Rehnström - 10 maj 2008 08:53

Igår fick Farovia 4 st fina bebbar. 2 hanar och 2 honor :D Jättenakna, tjocka och goa. Dessvärre när jag tittade till dom nån timme senare hade minsta sötaste honan hamnat underst i högen och mamma, och hon hade blivit ihjäl sutten :´( Jag försökte få liv i henne men det fanns ingen återvändo. Mamma och dom 3 som är kvar mår bra iallafall och det får man vara glad för. alla 3 blir troligen till salu. Det är 2 ljusa hanar och en mörk hona. bildern kommer snart!

Av Helena Rehnström - 8 maj 2008 09:48

Idag fyller älskade favvisen Sch MHPC´s Argos 3 år :D:D:D


Av Helena Rehnström - 6 maj 2008 09:54

Som kanske inte alla vet så är jag nu Redaktör för MM, Marsvinsmagazinet. Manusstopp för mitt första nummer var igår och jag lyckades fastna och tokjobba, helt trollbunden tillkl 2 inatt! Skitkul! Har tillochmed lite ont i ena armen hihi även om jag jobbar vid dator 8 timmar om dagen i vanligtvis, så sitter jag kanske inte så intensivt och sätter och layoutar... Har massor av jobb kvar och jag får hoppas det blir ett okej nummer iallafall :D Jag skall göra mitt bästa! Fick en otrevlig överaskning när jag vaknade idag, min finafina honbebis som jag under alla omständigheter skulle spara efter Elissa låg död i buren :´( Såg rent platt ut och man kan ju undra om inte mamma eller hjälpmamma Malibu som legat ihjäl henne.....Jag la ut lite nya bilder äntligen på Födda kullar och till salu djur nu för nån dag sen. En hel del lakelandhanar fick jag ut. Tänkte först det inte var lönt lägga ut dom bara, men kan säga det att det har blitt många bokningar och tillochmed flera förfrågningar på vissa djur!! Det värmer mitt hjärta kolosalt mycket! Jag kämpar ju envist med att hela tilden tillverka nya :P Jag vill verkligen göra nya lakeland för att förbättra skinnyn, det är jättemånga som helt slutat delg göra nya och dels ens använda dom i avel! Jag anser att dom är en jätteviktig del i avelsarbetet, för att bloda ut, förbättra och förstärka! Så jag blir OTROLIGT glad att det fanns så mycket intresse av att köpa dom helt plötsligt!! :D:D:D Avslutar med en bild på Röding, våran katt, som anser att mattes nya laptop duger fint som sovplats till honom ;) Ha det gott i solskenet idag! 

Av Helena Rehnström - 3 maj 2008 11:51

NU har jag äntligen fotat bebbar och uppdaterat Födda kullar, Kommande kullar och tillsalu och Standby!! Massor av tillsalu djur för tillfället! :P

www.imargoscavies.se

Av Helena Rehnström - 3 maj 2008 07:48

Igår födde Malibu 4 efterlängtade och välskapta liv! 3 honor och en hane! En lilac/white hona och resten 3 färgade. 2 av dom var aningen överbehårade, men får hoppas det ramlar med tanke på hur naken pappa Piki Kvik Uspeh (Musse) är ;) Jag håller på idag att göra en massiv uppdatering av hemsidan. Jag har MASSOR av ungar, som skall fotas och läggas ut till salu. Tror jag är 8 kullar efter på kullsidan! Har fått en del egentillverkade lakelands, fantastiskt fina men nästan alla hanar vilket är lite trist. En del goldenbebbar har oxå kommit och där lika så mest hanar! Gjorde en lakeland-lakeland parning och fick 2 supersöta hanar med päls. troligen lakeland men får avvakta och se helt klart. Tur man har fått 6 skinnyhonor tillsammans i 2 kullar annars hade man nog blitt knäpp hihi.....

Jag har uppdaterat kommande kullar och Födda kullar med text, bilder kommer under dagen! 

Ovido - Quiz & Flashcards