Alla inlägg den 23 november 2008

Av Helena Rehnström - 23 november 2008 15:33

Nu har jag fotat och uppdaterat födda kullar och till salu ganska drastiskt! Skall ta tag i resten av hemsidan inom kort!

Av Helena Rehnström - 23 november 2008 07:55

Nu var det länge sedan jag skrev. Har varit lite nere. Hösten är ju som många vet "glädjens baksida" i aveln. Man förlorar lite djur, ungar, och allt kommer på en gång. För att göra en lång historia kort så har mitt hjärta Aethra lämnat mig. Hon har dock sett ut som en vääääldigt gammalt marsvin under en längre tid, så det kom väll inte som världens chock att hon gick bort, även om det gick väldigt fort. Har oxå kämpat som ett djur med Pippis fina ungar och där förlorade jag dom 2 mest lovande, hanarna. hårt slag, men jag är väldigt glad över att ha kvar lakelandhonan och skinnyhonan iallafall. Lite fler bebbar har kommit och jag skall försöka fota och uppdatera sidan rejält nu när det verkar ha vänt här med oturen och orken kommit tillbaka. Vännen Vickan kom ner i fredags kväll och vi var på utställningen i Hässleholm igår. Där fick jag känt av att man inte är riktigt på topp när jag skulle hämta min jättefina junior skinnyhane Valley och kikar ner i lådan och där sitter Simsalabim!! hans burkamrat! Tagit fel djur med mig. grrrrrrrrrrr, ja det blev ju ingen junior visad.... ställde 5 djur iallafall och Exodus, Ymer, och Gucci fick cert. Gucci blev nu till och med min första grey roan champion, vilket glädjer mig otroligt mycket! Ställde även Troll som faktiskt gick och blev BIR! Första gången hon var med i senior. Jätteglad över det är jag!! Syrran var oxå med med lite djur som visade och nu har hon vad hon behöver för att regga sin uppfödning. Grattis syrran!!

Ovido - Quiz & Flashcards