Alla inlägg den 3 april 2008

Av Helena Rehnström - 3 april 2008 07:42

Har inte skrivit på ett tag. Det har varit lite mycket. Vesta fick ju bebbar ett par dagar innan Valbo utställningen, mina första kull efter Rysk hane. Precis innan Valbo började hon se ut att inte må så bra, fick rejäla blödningar och dog för mig :´( Där stod jag med 3 nyfödda och skulle bort fredag till söndag. Jag hade en mamma-grupp på 3 honor och deras bebbar, Madeira med sina 3, Ocean med sin och Baika med sin. Bebbarna fick helt enkelt flytta in där och Madeira tog sig genast an dom och tvättade och städade dom och gav dom kärlek och tröst. Nu fick naturen ha sin gång tänkte jag. Inte mycket man kan göra när man skall resa bort heller. Kom hem på söndag middag och då levde ungarna men var väldigt uttorkade och skruttiga. Dom hade inte fattat galoppen med att dia. Honan var starkast, sen ena hanen och sista hanen var jag tveksam på redan då. Jag började mata dom. Efter nån dag dog den som var så klen och nu har jag kämpat med dom 2 kvarvarande. Dom har varit med på jobb och blivit matade och tyvärr fick hanen en rejäl diarre som jag inte fick bukt på och han finns nu inte längre heller :`( Håll tummarna för sista bebben!! jag kommer kämpa på så länge jag orkar!

Ovido - Quiz & Flashcards