Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Helena Rehnström - 2 juni 2008 10:11

Allt knallar på som det skall. En av Fantasias bebbar greppade aldrig hur man skulle göra för att dia och dog dessvärre. Dom övriga 4 mår toppen. Bägge flickorna kommer nog stanna och bägge pojkarna blir till salu. Igår kom det ett par liv till till världen, alla med päls ;)  Underbara Blue vanilla fick äntligen sina bebbar. 2 honor och 2 hanar vara 2 är grey roan!! Honan stannar nog med all säkerhet! Min ena ganska nyinköpta Agouti hona fick 4 söta agouti bebbar, varav en dödfödd. Jag visste inte ens hon var parad så jag har än inte namnet på vem som är far till kullen. Uppdaterar så fort jag får informationen :D Söta var dom iallafall! Norpan födde en söt lakelandflicka i typ Brunzobel/white. I veckan har det flyttat lite djur. Låne hanen Krakel har åkt vidare till danmark på sin parningsturne och lämnat mig 2 dräktiga honor. Azarro och E-type flyttade med familjen Hjelm i laholm igår. Madeira cocktail har flyttat till Danmark och även så Tobermory...Lycka till med dessa! Idag flyttar Scarlet Witch och Be Delicious till Danmark. En av mina bästa bebbar någonsin Iron Man flyttade igår till Ingegerd "Pling"Andren. Han skulle egentligen stanna kvar hos mig som avels och utställningshane men Pling ville ha ett fåtal djur och starta upp lite igen och föll som en fura för honom. Plings djur har i stort sett baserat hela min avel och det finns ingen jag unnar mer än det bästa jag kan sälja henne! Lycka till med honom! :D Jag kommer att få använda honom i min avel så mycket jag vill och därför kommer han få fortsätta ligga kvar på min hemsida bland hanarna. 

Snacka om babyboom jag har haft nu på sistone! Det har varit en helt fantastisk upplevelse med så många friska och fina bebbar! Jag hade väll kanske inte räknat med så mycket ungar som det blev, men det blir ju lite motsatts mot ifjol där jag helt plötsligt stod utan djur till SM och NM för att dom satt med hane eller hade bebbar och därför har det blivit så att jag ville att skall dom ha kull så har det fått bli nu innan. Kommer försöka ha lite sommar uppehåll på babyboomar, men givetvis kommer någon kull ploppa upp. Har några honor som är i ålder att sättas med hane och har några dräktiga. Från onsdag till söndag är jag på Sweden Rock festival i och det skall bli såååååååååå kul!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards