Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Helena Rehnström - 27 juli 2008 21:14

Idag har det varit riktigt varmt. Vi hänger för fönstren och har allt öpppet och visst det har varit rätt varmt innen men ändå bra mycket svalare än ute. Valparna fick spel i eftermiddags och bar skrek och skrek vissa av dom och kom inte till ro. Blev lite frustrerad, jag skall avmaska dom imorgon och trodde det var det som var problemet lite, men kom på att dom nog var lite varma trots att jag bytat till täcke och lakan istället för fleece filtar osv. Var en härlig upplevelse när jag efter 2 timmars skrikande la ut dom en och en på parketten och dom somnade på 2 sek ungefär som jag la dom!!! Och insåg det var det som var problemet! Dom nannade gott hela eftermiddagen och kvällen mellan matningarna och var klart nöjda :D:D:D:D

Av Helena Rehnström - 27 juli 2008 10:13

Igår var det dax! Kl 7 på morgonen lämnade vi gårdsplanen i bilen för att köra ner till Puttgarden, Tyskland för att träffa en belgisk uppfödare av skinnys och lämna en massa djur! Resan gick bra och djur från mig, en del från Oops och ett djur från Rospiggens och ett från danmark reste. Det blev en lång dag men trevlig. Har fått beskedet nu på morgonen att alla 23 djur hade kommit fram välbehållna och vid god hälsa :D

Ytterligare 6 djur flyttade i fredags så nu har antalet minskat rätt rejlt och det känns superskönt! :D Nu kan man äntligen börja tänka på att man har semester nu när valpar är ute och transporten är avklarad!!  PUH!

Ovido - Quiz & Flashcards