Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Helena Rehnström - 15 augusti 2008 14:16

Helt underbar känsla när detta mailet damp in i morse! Det var mailat till mig, och några av artikelskrivarna till detta nummer av MM. Så himla kul att få respons på tidningen! och man blir verkligen taggad inför nästa!!!


Mailet löd så här:


Då ni (redaktör & skribenter) gjort mig riktigt glad och full av förhoppningar inför framtiden.


Innehållet i nummer fyra av MarsvinsMagazinet 2008 var för mig det första riktigt läsvärda MM på mycket länge. En tidning som i innehåll bidrog till mycken ökad i kunskap och medvetenhet kring dessa små underbara grisar och deras livsvillkor. För det mesta hittar jag kanske ett intressant uppslag i varje nummer av tidningen, denna gång var det ingen måtta. Jag bläddrade och det ena efter det andra som var nytt, intresseväckande, bra tips, och info som jag önskar att alla tar till sig i detta land.


Jag är ointresserad av pälsfärger och utställning men ändå medlem i Smf för att jag är jätteintresserad av djuren. Att gosa med, se på, sällskapa med, att sköta och ibland läka. Massor av bra innehåll var det som gjorde mig glad för mig och alla andra marsvinsglada i landet och såklart för alla marsvins skull!


Fortsätter det så här kan jag nog motivera en och annan att betala några hundra för en innehållsrik tidning, och eftersom jag omplacerar några stycken så kan det innebära en ganska ordentlig ökning av medlemsantalet, särskilt i västra.

Det fanns fler att tacka men dessa var de mailadresser jag fick fram.


Så jag hoppas verkligen att ni medlemmar fortsätter att skicka in bra material till mig till nästa nummer och nästa och nästa... ! Tema ohyra! Måste finnas massor att dela med sig av! Huskurer mot static osv. Allt material är välkommet om allt men kul om det kommer lite på temat ;P     mvh Glad Redaktör!!


Ovido - Quiz & Flashcards