Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Helena Rehnström - 14 januari 2009 23:34

Hua.... MItt i MM bestämmer sig min ack så redan sega Mac hema att börja bråka på allvar. Köpte in en 1 TB hårddisk som jag trodde jag skulle backa upp allt på och sedan formatera om HD och installer ett nytt system och få en frisk dator. men ack så fel jag hade. FIck inte disken att funka och visade sig vara chassit till den som var kass. när jag väl köpt ett nytt chassi så visade sig att en av diskarna gått. Så av den 1 TB extrerna HDn jag köpte från början är altså bara en av diskarna original allt annat bytt. blev en jäkligt dyr disk kan jag säga. (tilläggas skall att köpte den av ett företag som kursade så därav ingen garanti). När jag nu hade en fungerande 1 TB disk så funkade den inte med mitt nuvarande operativsystem...grrrrr kan man bli mer galen. Fick försöka chansa och installera et nytt system men då påstod installationen att det inte fanns nått gammalt system på min dator..grr Datorn surnade ihop och vägrade starta på resten av kvällen. Mycket mycket grejjande och flera dagar senare verkar jag äntligen fått ganska ordning på det hela. Just nu har jag lyckats få in nytt system, och den står och backar upp hela min HD på den extrerna. Kommer stå hela natten och nervös e jag.... Sitter på min urusla PC laptop nu..


Allt detta sker ju mitt i MM och när jag skall börja på årsboken.. PERFEKT!!

Man kan ju börja gråta för mindre....


På djurfronten  går allt bra. Väntar på GIn som skall föda inom nån vecka. Skall på utställning på lördag och ser fram emot att Vickan kommer ner över helgen :D

Ovido - Quiz & Flashcards