Alla inlägg den 14 januari 2008

Av Helena Rehnström - 14 januari 2008 20:13

Väntar fortfarande med spänning på Farovias bebbar, hon är lite öppen så jag hoppas på småttingarn snart. Var iväg i lördags och hämtade hö! Vicken resa de blev då..hihi . Körde upp och träffade Lena.W vid Fjärås avfarten dryga 19 mil hemifrån. Tuff resa i blåst och spöregn och såå trist köra så sakta pga att jag hade hästtransporten med mig :( Väl framme lastade vi lite lätt och lustigt, jag plumsade till smalbenet i ett stort vattenhål på gården där vi hämtade hö :S sen körde vi hem till Lena och kikade på hennes djur. Fick försöka vända ekipaget på hennes lilla väg ,vicket inte var det lättaste :S:S slutade med att vi fick koppla loss släpet och putta bak det för att köra till med bilen igen och koppla på :/....När jag klev ur bilen så hade jag ju ställt mig i en mindre insjö av vatten och att bägge fötterna nu var dyblöta till anklarna var ett faktum!! Och så kom tidpunkten för hemresan....hmm...lite fukt på insidan av rutorna, nyvåta fötter för jag fick ju vara så vänlig och kliva i insjön igen för att ta mig in och fram till min bil...och när jag väl kom till första korset där ute i blöt, mörk och lerig skog så....Var FAN kom jag ifrån!!! chansade vänster för där såg jag en större väg i fjärran...några hundra meter senare insåg jag att hmm...det här är inte rätt, och hun FN skall jag lyckas vända på denna trånga grusväg med släpet :S:S:S ringde lena och fick köra fram en bit då kom det ett slags företag i en backe med lite större utrymme så där skulle jag ju vända,.. trodde jag!! ja runt kom jag med sen vart det stopp i backen!! Lerig uppförsbacke mitt i sväng med släp!! jag kom ingenstans!! bilden bara slirade och släpet drog mig ner för backen!! Ringde lena igen och dom kastade sig i bilen och skulle leta efter mig. Efter ett par tappra backningsförsök lyckades jag med nöd och näppe ta mig upp för backen och vidare...och vad händer då!! JO nästa jäkla korsning! var skulle jag NU då?? Chansade höger och det verkade bra...fick chansa igen och insåg att jag INTE var på väg till motorvägen...hmm lyckades hitta en skylt med Varberg 35 och det var åtminstone åt rätt håll, så jag körde ditåt...Diverse mil och kartläsning senare lyckades jag återförenas med Motorvägen och var på väg hem!! Sen blev det och trött och dyngsur vart jag!! men hem kom jag och när jag fick in första balen så insåg jag att det var värt varenda sekund och krona somd et här höet kostat mig!! Vicket hö!!:D:D:D:D

Bifogar bilder på Ofelias sötnosar!! En supersöt svart skinnyhona som givetvis blir kvar eller standby ett tag....En söt typad skinnyhona till och en fullständigt bedårande lakelandhane!! Han kommer att vara Standby/till salu....Tjingeling så länge! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards