Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Helena Rehnström - 31 januari 2008 23:08

Vi som redan bor i ett blåshål har det inte kul just nu! Öppen åååååker och det blir bra blåsigt kan jag säga! och här i skåneland blir vi ju ändå inte så drabbade av stormen :S Är rätt glad för att vi har ett trähus som nån bestämde sig för att slänga ett lager tegel runt om en gång i tiden!! DET står rätt stadig iallafall....Tusen tack till alla som håller tummar och stöttar angpende Aethra och annat...Guld värt!!! vet inte hur man skulle orka ibland annars!...jag har ju ju fasan att jag måste ta bort henne, och lite så känns det , att om HON dör så lägger jag banne med av!! så jag behöver många tummar imorgon!! :´(:´( Håll ett stadigt tag om nått i blåsten!!! 

Av Helena Rehnström - 31 januari 2008 17:19

Aethra har sakta men säkert blitt sämre under några dagar. Jag såg här om dagen att infektionen nu satt sig på hennes ena öga oxå, hon är helt blå/blodfärgad i ögat och troligen helt blind på det. Började få en böld på kinden på samma sida oxå som jag såg i går kväll! När jag skulle punktera bölden kom inget men bestämde mig för att bända upp munnen på henne för att se om det kom ut var inne i munnen och jösses vad förvånad jag blev!!!! I hennes högra kind, långt in, och väldigt gömt,  satt en stor ansamling med gammal mat :S:S:S hon hade altså en stor ficka i kinden som det börjat samlas mat i och troligen är det ju här allt har börjat från början!! Öroninfektionen osv... Satt och petade ut en massa rätt illaluktande mat i säkert 20 minuter på henne och ringde Vet. men dom hade bara svarare...såg även att kindtanden var lång, antingen har det börjat så eller har tanden blitt lång för hon ej tuggat...Jag har iallafall bokat en tid hos Vet imorgonbitti kl 8 där hon skall undersökas och rengöras och om det blir samma dag eller inte vet jag inte men hon kommer att sövas och slipas ner tänderna på....HUGA! nu får jag troligen veta hur det går att söva en skinny eller inte, vilket jag undrat i flera år!! :S:S:S skitnervös är jag för det är ju min Älskling som skall sövas och förhoppningsvis (håll tummarna) rättas till i munnen så hon blir bra...det får kosta vad det vill!!! 

Det känns samtidigt otroligt skönt att jag hittat "felet" på henne och går och bryter nästan ihop emellanåt över hur LÄTT det hade varit att jag HELT missat det!! och bara trott jag gått och behandlat en envis öroninfektion!! Hon hade ju dött efter ett tag till, NU har jag åtminstone en ärlig chans att få henne fixad och opererad om det så skulle behövas!!  Så alla!!, Håll en tumme imorgon vid 8 snåret, på att jag får ett bra besked om att det är "fixbart""

Ovido - Quiz & Flashcards