Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Det gick åt skogen....

Av Helena Rehnström - 15 januari 2009 21:59

Ja, mitt tappra försök att få iordning på datorn gick till slut åt skogen. Fick ta med den till jobb och formatera om den och installera nytt system. Mailade till Jansson data som skall byta min skärm med tiden och insåg att dom hade rätt lång tid att vänta på lagning och min garanti går ut i början på mars så var det bara ringa en taxi och buda iväg den. MInst en vecka kommer det ta innan jag får den tillbaka...suck!! (tillägg en Imac är skärm och dator i en och samma så allt åkte)

FIck låna hem en gammal G5 stationär som jag kämpat med att få i en hårddisk i, installera system och programmet jag jobbar med MM med. MM bär jag dock med mig i form av ett USB minne så den är oskadd ;P Problemet är nu att få in alla program jag behöver för att fortsätta jobba. Sen jag hade en sån här sorts dator sist så har jag köpt en trådlös router till hemmet.. Himla käckt när jag kom på att den här datorn inte har möjlighet att koppla upp trådlöst!! Gav nästan upp!!! Fiskade fram mitt lilla mobila bredbands modem som GLocalner lurade på mig för ett tag sen och ,....ja nu sitter jag här. Ute på nätet iallafall och har fått igång mailen! SÅ nu återstår om jag får igång så jag kan jobba med MM... Håll den större av era tummar!! 

 
 
Angelika

Angelika

16 januari 2009 12:44

Vilken otur :(
Ja, ibland vill inte tekniken som en annan... Men du löser det säkert, du verkar ju va en hajjare på datorer, som klurat med det så här långt.
Ses imorrn :)
Kram

http://narnias.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Rehnström - 3 september 2010 08:29

Längesen jag skrev nu. Har gjort en massiv uppdatering på hemsidan i dagarna. I oktober kommer ett gäng djur flytta till uppfödare i Spanien och det skall bli kul! Flera kullar väntas snart, och jag hoppas att jag kommer hinna med att uppdatera hem...

Av Helena Rehnström - 8 mars 2010 07:49


Det börjar dra ihop sig nu med mitt bygge. Den stora flockburen är stommen klar och nu skall den slipas målas och läggas våtrumsmatta och avlopp i. All el lampor, uttag, köks och utebelysning är uppe :D Mitt vattensystem kommer förhoppningsvis med  p...

Av Helena Rehnström - 30 november 2009 14:27

Va längesen jag skrev igen. Har kommit ifrån hemsida och bloggande ett tag. Men hoppas vara i full gång i januari igen. Det är svårt att fotografera när det är mörkt när man kör till jobb och mörkt när man kör hem :( Den här årstiden sätter sina sp...

Av Helena Rehnström - 28 oktober 2009 11:17

Idag skall vi sätta upp lysrörsarmaturer i bygget. Även fin vitmålad taklist är uppsatt och det gjorde stor skillnad. När vi satte skivor på väggar och tak så insåg man att man nog omöjligtvis skulle finna en rät vinkel i hela byggnaden. Alla skivor ...

Av Helena Rehnström - 19 oktober 2009 13:10

Man börjar se en ände på bygget av nya djurhuset. NU är tak och väggar klara  och elen skall dras nästa helg , samt sen är golvet kvar och sen kan jag äntligen börja på inredningen!!   Hoppas ha några djur inflyttade inom en månad! :D Ganska ...

Ovido - Quiz & Flashcards