Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Trevligt i Sjuntorp!

Av Helena Rehnström - 26 januari 2008 22:06

Hade en trevlig dag på Utställningen i Sjuntorp. Fick dessvärre skita i att åka på fredagkvällen...vicket kanske var tur...sooom det blåste :S Körde kl6 på morgonen istället....i spöregn och vattenplaning hela vägen....höll max 90 mestadelen av vägen....suck! Hade valparna med mig och dom hälsade och pussades med massor av folk och tyckte det var rätt kul att följa med. Duktiga killar, sov som stockar i bilen och var jätteduktiga på utställningen! :D  Till resultaten...Cytere vann sin klass med Cert, Afrodite slog Fabian i championklass och fick Cert. Malibu blev 1/4 i 5-8 månader och fick Cert, Bullertina blev 3/4 med fin kritik. Fick dessvärre stryka Pina C pga sår och Uruguay som lät lite i näsan :( Afrodite och Malibu blev uppkallade till BIR och var så kul att stå med Mor och dotter!! Dottern överaskade med att slå mamma afrodite och blev därmed BIR endast 5,5 månad gammal!! Afrodite blev BIR-R :D stolt matte. Mest kul är ju att det är en skinnyhona som har föräldrar som jag själv fött upp! Klart överaskad blev jag oxå när Malibu blev BIS4!!! av 8 placeringar :S Hon fick sitt 5:e Cert och blev Svensk Champion!! Skitkul!!! Har fått en BIS4 innan, men ingen egenuppfödd!! Är jätte glad. Trevlig utställning överlag, lite liten lokal som blev varm, men snabbt dömt och snyggt hanterat och arrangerat av västra, hör och häpna!! jag satt i bilen på väg hem och allt avklarat kl 16!!! HUR gött som helst! När man har 3 timmar hem är det som skänkt från ovan!! Önskar att fler utställningar pinnade på så så att man kommer hem nån gång! Värst var nog Kallhäll i höstas, var på en söndag och jag hade flera djur till final...det tog sån jäkla tid att jag fick springa till pendeltåget för att Vickan inte hade hunnit köra mig till tåget och sprang på tåget...Missade finalerna helt för att det tog sån tid...trist för lite är det ju därför man åker och dessutom lagt massor med pengar på tågbiljett osv....ja iallafall Tack Västra för fin utställning!!

OCh superglad är jag för Malibus framgångar!! Nu skall hon paras :D Skall bara grubbla ut vilken hane ;) Har fått lite nya djur till gänget!! Greyscales Marunka en fin Crested Grey, Imargos Troja, lakeland jag köpt tillbaka från Vickan, Veronica en härlig lakeland i Lilac/golden som är kullsyskon med fina Ariel som dog för mig, oxå kullsyster med Lyssa som är mamma till Elissa som just fått bebbar :D Rospiggens Leia en jättetrevlig skinnyhona som skall ihop med hane i det närmsta. Hem har även Ea kommit. Hon är nu dräktig med en Buff hane "a la wegerstål" linjer och jag hoppas på fina opigmenterade self golden bebbar :D:D

Kom hem och smööög mer eller mindre upp i marsvinsrummet för att smygkika in på Elissa med bebbar och förväntade mig lilla söta skinnyhonan död.... MEN där satt hon!!! Betydligt piggare än igår!!! :D:D:D:D:D HÅLL tummarna alla för att hon klarar sig!! ;) 

 
 
Ullis

Ullis

27 januari 2008 00:02

Grattis till fina resultat!!!

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Marita

Marita

27 januari 2008 09:20

Grattis till framgångarna!

http://maros.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

27 januari 2008 09:46

Men hallåå.. en blogg jag missat. Sätter dej genast till min länklista.

Grattis till fina resultat :-) och jag håller tummarna för att din nedåtspiral i burarna vänder snart.
Kram Annie

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Angelika

Angelika

27 januari 2008 10:36

Jättekul med bis-placeringen med en alldeles egen gris, grattis vännen!!!

http://narnias.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

27 januari 2008 14:49

Grattis till de fina resultaten!=)

http://starlightsmarsvin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Rehnström - 3 september 2010 08:29

Längesen jag skrev nu. Har gjort en massiv uppdatering på hemsidan i dagarna. I oktober kommer ett gäng djur flytta till uppfödare i Spanien och det skall bli kul! Flera kullar väntas snart, och jag hoppas att jag kommer hinna med att uppdatera hem...

Av Helena Rehnström - 8 mars 2010 07:49


Det börjar dra ihop sig nu med mitt bygge. Den stora flockburen är stommen klar och nu skall den slipas målas och läggas våtrumsmatta och avlopp i. All el lampor, uttag, köks och utebelysning är uppe :D Mitt vattensystem kommer förhoppningsvis med  p...

Av Helena Rehnström - 30 november 2009 14:27

Va längesen jag skrev igen. Har kommit ifrån hemsida och bloggande ett tag. Men hoppas vara i full gång i januari igen. Det är svårt att fotografera när det är mörkt när man kör till jobb och mörkt när man kör hem :( Den här årstiden sätter sina sp...

Av Helena Rehnström - 28 oktober 2009 11:17

Idag skall vi sätta upp lysrörsarmaturer i bygget. Även fin vitmålad taklist är uppsatt och det gjorde stor skillnad. När vi satte skivor på väggar och tak så insåg man att man nog omöjligtvis skulle finna en rät vinkel i hela byggnaden. Alla skivor ...

Av Helena Rehnström - 19 oktober 2009 13:10

Man börjar se en ände på bygget av nya djurhuset. NU är tak och väggar klara  och elen skall dras nästa helg , samt sen är golvet kvar och sen kan jag äntligen börja på inredningen!!   Hoppas ha några djur inflyttade inom en månad! :D Ganska ...

Ovido - Quiz & Flashcards