Alla inlägg under januari 2008

Av Helena Rehnström - 8 januari 2008 22:55

Har precis anmält lite djur till Sjuntorps utställningen :D Har haft ett utställningsbreak nu pga valparna. Skulle egentligen till Sollentuna förra helgen men stannade hemma. Valparna var lite för stora för att dumpa på sambon en hel helg!! Gött nock så var min delägda skinnyhane Imargos Saturnus på plats med fodervärden Marie och Knep BIRet för bägge domarna!!!  Stort Grattis till Marie!! Anmälda till Landskrona blev Afrodite, Fabian, Cytere, Malibu, Pina C, Bullertina samt utställningsdebut för min ena Ryska importhane Uruguay, vilket skall bli skoj. Han blir 5 månader PÅ utställningsdagen vilket var lite synd för hade velat visa honom en gång i Junior, men men...Ungeför samma gäng blev anmält till Sjuntorp, hade inte riktigt tid att grubbla på vilka att anmäla, så det fick bli dom ;)


Av Helena Rehnström - 8 januari 2008 18:44

Faidra klämde ur sig 4 friska fina bebbar en dag för tidigt i måndags! Hon var räknad på tisdagen, men när jag kom upp på morgonen satt där 4 tjocka fina glin och tittade på mig :D Duktigt jobbat av en förstagångsmamma!! Är liite tveksam på hur skötseln av dom går nu, en dag senare, tycker aldrig jag ser henne dia dom, och ser inte ut att ha vidare mycket mjölk, men jag får avvakta och se hur det går! Har levererat lite valpar nu och det känns både otroligt ledsamt och lite lättat att antalet minskat. pga ett sent återbud har jag 2 fina gossar kvar till salu, varav jag är helt förälskad i den ena. Men KAN ju inte behålla en hane :´( det är nästan så jag inte svarar i telefon osv bara för att ha inte skall bli bokad..tihi. Men men, hoppas han fåt ett toppenhem till slut iallafall....Fortfarande mycket och stressigt på jobb, och jag är väldigt lååångt efter med mailsvarande osv....så alla som mailat mig och sitter och väntar på svar...FÖRLÅÅÅÅT!! jag skiter inte i er jag bara HINNER inte just nu :´(

Av Helena Rehnström - 1 januari 2008 15:23

Jaha! Då var det 2008 då! Hua, tycker det känns som igår som det blev 2000! Tiden bara springer på. Har gått igenom alla mina stamtavlor och papper och sorterat lite bedömningssedlar vilket jag e lite dålig på men nu e allt snyggt och fint. Lite trevliga överaskningar blev det i högen, hittade ett 9e CERT för Afrodite so jag glömt skriva ut på hemsidan...och jag som var så överlycklig att hon tatt 8 st 2007 trots att ha haft 2 kullar, varav i den ena 7 st ;) Ett och annat CK var oxå missat men nu skall nog alla resltaten va kompletta. Samlade ihop för att skicka in champion reggningar, nu får ju Skinnysarna bli CHAMPION!! äntligen!! :D:D:D:D skall skicka in 6 st skinnychampions och Ea och Blue Vanilla. Även Imargos Saturnus hos fodervärd Marie har blitt champion under 2007, och även Svensk Vinnare och detta gör mig väldigt glad!! Känns som man kommit in på lite rätt spår i sin avel och med ens valda avelsdjur. Har rknat lite löst pådet och ett 40 tal cert har jag fått med mig hem på skinnysarna i år :D Samt ca 12 BIS placeringar. Klart nöjd med året! Lite pälsade Imargos Djur har oxå blitt Champion under 2007! Imargos Ea, Imargos Bellona och Imargos Electra!! Nu flyttar mina valpar snart :´( och det skall bli både skönt och sorgligt. Komer att sätta ut 2 tikar på halvfoder för att om ett par år kunna göra fler ljuvliga små labbe tjockis puppisar! Nu när dom flyttar skall jag försöka ta ett rejält tag på hemsidan och uppdatera lite bilder och lägga in lite nya djur osv..Den biten har fått vara lite vilande nu under valptiden! Skall anmäla till Landskrona ikväll, men har än ingen susning om vad jag skall anmäla ;) Ha det gott alla!

Ovido - Quiz & Flashcards