Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Helena Rehnström - 7 februari 2008 17:04

lite grann känsla av hopplöshet och förtvivlan har jag i kroppen nu :´( Det blev egentligen inget direkt gjort hos veterinären utom att vi tog en diskussion om vad för medicin hon gått på . Och vi kom fram till att hon faktiskt rättade på huvudet lite när hon fick sprutor med Bimotrim , vilket var en medicin han aldrig hört talas om... Så fick recept på en ny flaska, min gamla var kanske lite gammal, och så får jag börja spruta henne igen :´(...PÅ min fråga om det kunde va penicillinen som gjorde att hon inte tar upp mat ordentligt och magrar så så fick jag svaret Absolut!! SÅ nu känns det ju ännu mer hopplöst efter som jag ser på henne att magrar hon i typ 4 dar till så lever hon inte längre, samtidigt som jag måste medicinera henne!! SUCK!! JAg ville ta en odling på varet i öra eller näsa men han trodde inte att det skulle ge nått för det brukar va svårt att få fatt i rent var i örat...vi hittade dock en liten ansamling och ett dyrt bactprov är skickat. Kul för som vet säger att det ger troligtvis inte NÅTT, det var dyrt och det tar en HEL vecka att få svar på!!  Men jag ville absolut göra det ändå...friskt vågat...Hälften vunnit!! SÅ läget känns som innan, hon e sjuk, medicinerna tar inte, hon magrar och svälter trots att hon äter som FN, pga medicinen...osv osv...OM hon lever tills provresultatet kommer så är det nog ett under..... Men skam den som ger sig!!!


Av Helena Rehnström - 7 februari 2008 13:32

Aethras läge är som innan. Ögat har läkt på ganska bra, men öroninfektionen vägrar att ge sig :( Hon går heller inte upp i vikt fast att hon äter som en shetlandsponny och får "all you can eat" buffe HELA tiden med hur mycket grönsaker och grejjor som helst!! Har bokat tid idag kl 15.40 och skall köra hem från jobb och hämta henne. Veterinären får titta på henne igen och se vad dom kan göra, tror det blir att ta en odling på det och se vad det är för bacterie! Håll tummar!!


Ovido - Quiz & Flashcards