Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Helena Rehnström - 12 februari 2008 23:03

Jag gav upp lite i själen i förrigår över att Aethra skulle dö. Men så FN heller kände jag!!. Massiv tvångsmatning som faktiskt är "tvångslös" har resulterat i att hon faktiskt har ökat i vikt!...Det mest fantastiska var att hennes veterinär ringde för att kolla läget med henne ikväll kvart i 8! Visade sig även att provsvaren på odlingen i örat kommit och dom hade faktiskt hittat bakterinen!! Veterinären trodde ju inte det skulle ge något och att det var att slänga 800 kr i sjön, men det var det inte!!! Så nu vet vi vad det är, och att den antibiotikan jag ville han skulle skriva ut till mig (injektionsvätska) faktiskt var helt rätt för ändamålet!! Säkert därför hon slutat stinka i örat och ser ut att må aningens bättre. Jag gav bara antibiotikan i 4 dagar för jag har gett henne 3 olika kurer i veckor nu och hon kunde inte ta upp näring. Det verkar ialalfall som om det västa infektion har gett sig lite och hon har lagt på sig lite i vikt! Och dagar och nätters slit har betalat sig. Jag vet inte om hon kommer bli bra, ens halvbra eller knappt funktionsduglig men vi kämpar på och hoppas på att både hennes och min envishet betalar sig i slutändan! Veterinären var för örvigt väldigt impad över mitt engagemang ;);) HAHAha.... MIn satin hona från danmark som jag tyckt sett ut att inte äta och må skit, verkar aningen bättre och har kommit på henne ibland med att knapra hö när hon inte tror jag ser henne ;) Hoppas verkligen det inte är något galet med henne för hon är otroligt vacker och jag är väldigt förtjust i henne redan!! Har uppdaterat lite på hemsidan, lite födda kullar och till salu djur! Skall försöka hinna lägga ut lite nya djur mellan matningarna imorgon ;);) Nu skall jag ta en grav-öl för min systers gamla hona (Varemis) Tingeling som fridfullt somnat in av hög ålder!!

R.I.P TIngeling!!

Av Helena Rehnström - 12 februari 2008 01:17

Nu är det en dag sen dom nya djuren anlände! Alla mår bra utom en av satinhonorna :S Hoppas hon blir bättre imorgon...Kommer lägga ut bilder och info så fort jag hinner. Har lite ont om tid med allt Aethra pysslande och alla extra djur här blev. Leifa överaskade med att ha fött en skinnypojke och en supersöt lakelandflicka igår, har lagt ut bilder under födda kullar. Där jag jag även lagt ut Olivias bebbe och fyllt i lite namn. Kommer lägga ut nya till salu djur förhoppningsvis under dagen men annars går det att titta under födda kullar där står det status på djuren. Har precis matat Aethra så nu kan jag lägga mig nån timme innan nästa matning ;) Natti Natti!

Bilden är på Olivia och dottern Klair Voyante som myser i spånet :D 

Ovido - Quiz & Flashcards