Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Helena Rehnström - 18 februari 2008 21:35

Ja då var utställningen i landskrona överstökad! Jag fick med mig 5 djur av 11 anmälda bara. Eftersom det blev domarändring strök jag dom 3 korthåren. och sen hade Ymer rivit sig på natten och jag var ju sååå osmidig och skilde en hona med ungar dan innan och satte in henne i flockburen...varpå hon fick spader och gick bärsärk och bet 5 st...däribland Bullertina grrgrrgrr.... Dom 5 som hängde med gick det bra för. Afrodite 1/2 i championklass med CERT, Fabian 2/2 i samma klass och CK. Pina colada 1/3 samt CERT och Cytere vann sin klass, fick CERT och blev BIR-R och dessutom Champion!!! :D:D Superglad! Jag hade ju inget val annat än ta med Aethra...Satte hennes transport i ett hörn med värmemattan på och matade och tittade till emellanåt. Hon har börjat äta bättre själv och idag kunde hon va hemma från jobb med kompisarna och har ökat i vikt!!! Hela 60 gram sen i fredags morse!! Jag e överlycklig. Infektionen har återkommit lite men nu vågar jag ge henne en kur igen. Fick iväg danska djuren som skulle uppåt i söndags..skulle skicka dom med M och tpg..Min bil strulade och jag blev sen :S Bredsladdade in på parkeringen vid tåget i Båstadoch kutade med lådan!! hann med typ nån minut bara!! Genomsvett och med en puls på en miljon fick jag köra hem igen och hämta Buffhanen som jag skulle haft med mig till Lena som ajg skulle träffat i Laholm efter jag vart i Båstad!! inget att göra bara vända och köra tillbaka....efter att ha träffat lena och bytt diverse saker så bar det av till Pling som var gullig att ta emot 2 damer för parning med Krakel. Ska bli superspännande :D:D Tack Pling! MIn ena satinhona från danmark kastade ju sin kull för ett par dagar sedan och imprse även den andra honan :( Tack och lov mår bägge bra efter omständigheterna och jag hoppas dom förblir så :D Blue Vanilla har inte fött än....e sååå spänd på dom bebbarna...men hon verkar inte ha några planer på att dela med sig av dom!! :( Nä nu skall jag slänga mig i soffan och se på en go film....

En stooor eloge till Sydväst som på så kort notis lyckades styra upp läget på utställningen och fixa nya domare! EN ännu större eloge till Jens och Emma som fick stryka alla sina djur för att ställa upp och döma, samt MImmi som hoppade in och tog Pettarna!! Snyggt jobbat !! 

Ovido - Quiz & Flashcards